Ταξιδεύοντας... στον κόσμο των ονείρων

Οι Ταξιδιώτες του Μουσικού Σχολείου Βέροιας δημιουργούν τα δικά τους νανουρίσματα με αφορμή το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ "Νανούρισμα στον γιο μου" εδώ.



Το νανούρισμα της Σμαρώς

Έλα ύπνε γλυκά

Έλα, ύπνε, γλυκά
σε πουπυλένια σύννεφα ακούμπισέ το.

Έλα, ύπνε, γλυκά,
σε ήρεμες θάλασσες ταξίδεψέ το.

Έλα, ύπνε, γλυκά,
σε εύφορα λιβάδια αποκοίμισέ το.

Κοιμήσου αγγελούδι μου,
θα είμαι ο φύλακάς σου.

Φύλακας στη ζωή,
φύλακας και στα όνειρά σου.

Το νανούρισμα της Βασιλικής

Κοιμήσου αγγελούδι μου,
κοιμήσου εσύ μωρό μου.
Κι εγώ θα είμαι δίπλα σου
προστάτης οδηγός σου.

Ύπνος γλυκός να έρθει να σε βρει
όνειρα να έχεις εσύ
κι εγώ εδώ μαζί σου
στο όνειρό σου αυτό.

Να μην ξεχνάς εγώ εδώ
σ΄ όποια δυσκολία θα βρεθεί.
Κοιμήσου εσύ,
κοιμήσου εσύ.

Πάνε σε ύπνο ονειρικό
κι ό,τι άλλα θες εδώ
εδώ εγώ, εδώ εγώ
άγρυπνος φρουρός κι εσύ ο θησαυρός.

Σ΄ όλη τη γη εσύ κι εγώ
σ΄ έναν κόσμο μυθικό.
Θα σου παίζω τον αυλό
ντο ντο λα σι ντο

Το νανούρισμα της Νιοκολέτας

Νάνι μωράκι μου
νάνι κοριτσάκι μου
σ΄ αγαπώ πολύ.

Θα έχεις κύματα
και προβλήματα
μη φοβηθείς ποτέ.

Νάνι γλυκούλα μου
νάνι μικρούλα μου
σ΄ αγαπώ πολύ.

Να έχεις δύναμη
να έχεις πείσμα
και πίστη πολύ.

Νάνι αγάπη μου
νάνι κοριτσάκι μου
σ΄ αγαπώ πολύ.

Το νανούρισμα του Κωνσταντίνου

Κοιμήσου καλό μου παιδί,
αύριο ξεκινάει
μια καινούργια μέρα για εσένα
είτε ευτυχισμένη
είτε δυσάρεστη
εσύ να είσαι χαρωπό.

Σου εύχομαι σκάβοντας σε ορυχεία,
να βρίσκεις διαμάντια
και διάφορα μεταλλεύματα.

Σου εύχομαι πετώντας
μια φωλιά να βρεις
να κουρνιάσεις,

Καλύτερα να καταλαβαίνεις λίγα
απ΄ το να παρανοείς πολλά

Σου εύχομαι να κατακτήσεις
πνευματικά αγαθά ταξιδεύοντας.
Να κάνεις όνειρα,
ενώ ταξιδεύεις στο διάστημα.

Άκου τις ψαλμωδίες των αγγέλων,
ενώ κοιμάσαι στα σύννεφα.

Κι αν ποτέ σου νιώσεις μόνο
θυμήσου τον ήλιο
που δεν έχει κανέναν φίλο,
επειδή το φεγγάρι τον αποφεύγει
πηγαίνοντας συνεχώς
απ΄ την αντίθετη πλευρά του.

Πρωινό άστρο του Γ. Ρίτσου

Και ας δούμε και οπτικοποιημένο το νανούρισμα του Γ. Ρίτσου



και μια άλλη εκδοχή



Κι ας ακούσουμε μελοποιημένα ποιήματα του Ναζίμ Χικμέτ








Νανούρισμα 
Παραδοσιακό νανούρισμα από την Μικρά Ασία,σε ανάμεικτη γλώσσα, Ελληνική και Τουρκική. Οι μάνες της Καπαδοκίας νανουρίζανε τα παιδιά τους και με ελληνική και με τουρκική διαλεκτο, σπάζοντας και διαλύοντας τα σύνορα με ανοιχτή καρδιά.

 Του Χαγιαδιού μου τ’ άσλαμα
Τ’ Αχτσερενιού μ’ το φτέδι
Νενίμ νενίμ ουγιούρμουλα (άραγε κοιμάται το μωρό μου;)
Γιαβρίμ, κουτσούκ πεγιούρμουλα (άραγε μεγαλώνει το μικρό μου;)
Νανί, νανί, μικρό μ’ νανί
νανί το χαϊδεμένο
Νενί ντεϊπ ουγιούτ τουγούμ (που το κοίμιζα με νανούρισμα)
Ελμά βερίπ αβρούτ τουγούμ (που το παρηγορούσα μ’ ένα μήλο)
Κοιμάται οπού να το χαρώ
Και να το διω μεγάλο
Και να το διω της παντρειάς
 Και ακόμα πιο μεγάλο.
από τον δίσκο «Μύθοι Γυναικών» με τη Μαρία Φαραντούρη και την Λυδία Κονιόρδου 2008.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ταξιδεύοντας στο σύμπαν

Με αφορμή τον Μικρό Πρίγκιπα οι μαθητές του β2 γυμνασίου της σχολικής χρονιάς 2022 - 2023 εμπνέονται στίχους! Ταξίδι στο σύμπαν Στα αστέρια ...